2015. július 1., szerda

X.E - Verselemzés - Balassi: Hogy Júliára talála, így köszöne néki


A vers a szerelemről szól, és kifejezi, hogy a lírai én fülig bele van esve Júliába.

Ahogy Júliát megtalálja a költő, szépeket mond rája.

A költemény alapgondolata ironikus, idillikus.

A lírai én szempontjából olvashatjuk a verset.

A lírai én többnyire Júliával beszél, nagyon odáig van érte, udvariasan és szerelmes belé.

A vers hangulata idillikus, áramszerűen tökéletes.

Balassi rátalált valahol Júliára és ezt nem lehet tudni, melyik évszakban.

Balassi érzelmeket fejez ki Júlia iránt, és ezt versben írja le.

A műfaja dal, mert érthető szavakból áll, könnyű a megértése, kevés a terjedelme stb.

A vers műfaja dal azért, mert a versben a költő felmagasztalja azt a személyt, amely a versben jelen van.

A vers ríme bokorrím, ritmusa dallamos.

A vers alapgondolata az, hogy megjelenik a lírai én, hogy a költő szereti, és már várja, hogy találkozzanak egymással.

A versben a lírai én beszél a szerelméhez, ők szoros kapcsolatban állnak egymással, mert szerelmesek.

A műfaja dal, mert a vers szerelmes dal.

A vers műfaja árszpoétika, mert a költő az érzéseit írja le.

A lírai én Júliához és szerelmes módon beszél.

Azért dal, mert rímelnek a sorok egymással és el lehet énekelni.

Az író szerelmes a versben elhangzott Júliába.



Nincsenek megjegyzések: